10/04/2020

Wij zijn allemaal in een bizarre periode beland. Het coronavirus bepaalt de laatste weken het leven van alle Nederlanders en dus ook de inwoners van Houten. Voor veel van ons geldt dat wij er voornamelijk over horen en lezen en  moeten proberen het niet te krijgen of over te dragen.

Maar voor de huisartsen in Houten is de impact van een heel andere orde. Zij zijn de eerste schakel in de keten als iemand besmet is geraakt. Naast de enorme werkdruk die deze pandemie met zich meebrengt, is de druk ook enorm groot vanwege de omstandigheden waarin zij hun werk moeten doen. We denken ook aan de soms moeilijke beslissingen die moeten worden genomen en de risico’s die de artsen daarbij ook zelf nog lopen.

Lionsclub Houten heeft veel respect en waardering voor hetgeen de huisartsen in deze zware tijd voor de Houtense samenleving betekenen en presteren. Dat respect en die waardering wilden wij laten blijken met een bos bloemen.

Met een gelegenheidscommissie van de Lionsclub Houten hebben we tulpenbossen samengesteld en gedistribueerd over de verschillende huisartspraktijken binnen de gemeente Houten.

Een klein gebaar aan het begin van Pasen, met de oprechte wens voor wijsheid en sterkte in de komende tijd!