02/11/2022

Onze LTTT Michel Geboers is een man van tradities. En het stoorde hem dat nieuwe leden (recent hadden we er twee) bij het pinnen geen Lions vaantje aangeboden kregen. Want waren die vaantjes geen vast onderdeel van de pin ceremonie? En waren ze niet bedoeld om als Lions lid op buitenland bezoek te delen met een buitenlandse Lionsclub? Het antwoord was natuurlijk tweemaal JA. En daarom ging Michel op onderzoek uit. Vanuit het verleden wist hij dat de penningmeester van onze club de vaantjes onder zijn hoede zou moeten hebben. Vandaar zijn tocht naar de meest ervaren penningmeester Addy, die hem bevestigde wat hij al vermoedde: de penningmeester moet ze hebben. Vervolgens werden de huidige (Gert) en de vorige penningmeester (Ed) bevraagd, maar dat spoor liep dood. Dan bleef er maar één mogelijkheid over: oud-lid Edwin van Buren die penningmeester was na Addy en voor Ed. Wist hij er meer van? Navraag bij Edwin wees uit dat die op zijj werk nog wel ergens een doosje meende te hebben staan. Zou dat het mysterie van de verdwenen vaantjes oplossen? En ja hoor, de bewuste doos bevatte niet alleen de vaantjes, maar bleek zelfs nog bijna helemaal vol te zitten. Weliswaar moesten de vaantjes nog in elkaar gezet worden, maar daar draaide onze LTTT zijn hand niet voor om. Vol trots toonde hij op de laatste clubavond zijn hervonden buit onder luide toejuichingen van de voltallige vergadering. Wat een doorzettingsvermogen! De doos werd bij afwezigheid van Gert aan Ed overgedragen met de opdracht deze zo snel mogelijk aan Gert te bezorgen. Nu maar hopen dat ze niet alsnog zoek raken op weg van Houten naar Tull en ‘t Waal.